Son Zamanlarda Neler Okudum, Okuyorum

Aman Allah'ım! Aylar olmuş bu bloğa sadece bir taslak eklemişim ve hiç bir şey yazmamışım. Neden bu kadar ara verdim, emilianata.com 'da uzun uzun anlatmak niyetindeyim ama burada kısaca neden yazmadığımı ve neler yaptığımı anlatmak istiyorum.

Öncelikle çok okudum :) Okumaya da devam edeceğim inşallah. Okumaya daha çok fırsat bulabildiğim her gün, şükür sebebim. Okuyamamak, yazamamak beni çok rahatsız eden bir durumken yazmaktan uzaklaştım biraz ancak -çok şükür ki- okumaya daha çok zaman ayırabildim.

Ara vermek, sonra geri dönmek, zayıflayan bağları eski haline döndürmek hiç kolay değil... Aslında niyetim bu da değil, tek istediğim kitaplara dair notlarımı düşüncelerimi paylaşmak. 

Okuduklarım eskiye oranla çok farklılaştı. Kafamı dağıtmak için okuduğum 'pembe' kitapların okuma sürecimi baltaladığını ve beni kitaplardan uzaklaştırdığını fark ettim. Eskisi gibi edebiyata, saf haline, dönme kararı aldım.

Klasiklerle, yeni çıkanlar, denemelerle, kaynak kitaplar arasında zikzaklar çizen bir yol izliyorum. Kitaplığım bu süreç boyunca çok genişledi, inşallah zihnim de aynı oranda genişliyordur ve hep mesafeli durduğum şiirede bir yakınlık duymaya başladım. Bence şiir bir dilin yapıtaşı ve ben bunu çok geç kavradım. Dilimin kıvrak, kalemimim kuvvetli olmasını istiyorsam, daha çok şiir okumaya ihtiyacım var. 

Roland Barthes: Romanın Hazırlanışı 1-2 

Roland Barthes'ı fotoğrafçılık kursumda hocam tavsiye etmişti, ben de büyük bir merakla Camera Lucida'yı almıştım.  Ancak bir anda karşıma Romanın Hazırlanışı 2 çıktı. Bu kitap daha çok ilgimi çekti çekmesine... yalnız Romanın Hazırlanışı 1'i okumadan bir eksiklik olacağını düşündüm. Roland Barthes'ın ölmeden önce hazırladığı derslerin metni yer alıyor. Romanın Hazırlanışı 2'yi ders olarak sunmaya ömrü yetmemiş Barthes'ın. İkisinden de biraz biraz okudum. Ders metinleri olduğu için bitireyim diye bir kaygım yok. Sadece bu ara biraz fazla ara vermiş olduğumdan dolayı üzüntü içindeyim. Yalnız Romanın Hazırlanışı 1'i bulmam çok zor oldu; başlı başına bir yazı konusu olur. Sel yayıncılık, tekrar basılacağını söyledi. Onu da buradan duyurmuş olayım. 

Yiğit Turhan: Kadük

Bu bir ilk roman, açıkçası PR çalışması sonucunda fark ettim ve uzun zamandır ilk defa yeni bir yazara heyecan duydum. Her çocuk masum değildir... İlginç bir hikaye, tabii biraz ilk roman olmasının da sıkıntıları mevcut. Şu kısa paragrafta söyleyebileceğim en net şey, duyduğum kıskançlık, bir kitabı bitirebilmiş olmak hiç de kolay bir şey değil arkadaşlar! :) Daha detaylı notlarımı belki ileride eklerim. 

François Lelord: Hector'un Mutluluk Yolculuğu

Bir psikolog mutluluk nedir, kimler mutludur, mutlu olmak için neler gereklidir gibi soruların cevabına cevap arar, çünkü insanların mutlu olmak için yeterli yaşamları olduğu halde mutlu olamamaları onu mutsuz etmeye başamıştır.

İlginç bir hikaye, kolay okunan bir dil. Kendi mutsuzluğumu sorgularken karşıma çıktı, iyi de oldu hani.ç

Klasiklere de ağırlık vermeye çalışıyorum ancak bu yazıda yer veremeyeceğim okuduklarıma. Belki, daha sonra; okuduğum her bir kitap için bir yazı yazacak gücü bulduğumda yazarım. 

Yazmamı isteyenler, parmak kaldırsın! :) 


Yorumlar

Popüler Yayınlar