Dali ve Ben Sürreal Bir Hayat

Güncel olarak okuduğum kitapların yanı sıra eskiden okuduğum kitapları da ekleyeceğimi söylemiştim. Dali ve Ben, bunların ilki oluyor. Kitabı okuduktan çok kısa bir süre sonra Sakıp Sabancı Müzesi Salvador Dali sergisine ev sahipliği yapmıştı, bu kitabı okumuş olmak sergiyi gezerken oldukça hoş olmuştu benim için.

 Size bilmediğiniz bir şey söyleyeyim, aslında ben resim yapmaya meraklıyım ama dünyanın en beceriksiz resim yapmaya meraklı insanı olabilirim. Sanırım bu yüzden en çok sürrealist akım ilgimi çekiyor. Bir iki bir şey karalayacaksam da nedense hep sürrealist şeyler oluyor. Belki de bu yüzden en çok sürrealizmin etkisinde kalan ressamları seviyorum. Salvador Dali birinciliği bugüne kadar kimseye kaptırmadı.




Kitaba geri dönersek eğer, öncelikle bu bir roman değil ancak belgesel de değil. Hani bu beklentiyle alırsanız ciddi hayal kırıklıığına uğrarsınız. Kitabımız da bunun uyarısıyla başlıyor ve yazarımız Stan Lauryssens'in Dali üzerine maceralarından oluşuyor ve yazarın 'hatırladığı kadarıyla' anlatılıyor. 

Stan Lauryssens aslında Belçikalı bir sanat komisyoncusu ve kitapta Dali , taklidi, kopyası eserleri pazarlarken yaşadıklarını anlatıyor. Eğer bir Dali severek alıyorsanız bu konuda sizi tatmin etmeyebilir. Ama ben bir Dali sever olarak sevmiştim. Okuduklarımı baştaki uyarıdan dolayı tam olarak ciddiye alamasam da sanat dünyasında yaşananlara dair beni aydınlattığını söyleyebilirim. 


Genelde okuduğum kitapların ilk sayfasına okuduğum tarihi ay ve yıl olarak not ederim, bazen buna ek olarak ismimi yazar ya da imzamı atarım. Biraz çocukça gelebilir ama çoğu kitabıma vardır. Bunu giden ve gelmeyen kitaplardan sonra yapmaya başladım. En azından alan kişi utanır da belki geri getirir diye düşünmüştüm. Sonra aradan yıllar geçtiğinde o kitabı hangi zaman aralığında okuduğumu görmek hoşuma gitmeye başladı. İlginç, bunu bu kitapta yapmamışım ama 2008 yılında okuduğumu tahmin ediyorum.

Anlatımı akıcı, insaı sıkmayan bir kitaptı, bu aralar farklı bir şeyler okumak istiyorum derseniz tavsiye ederim. Bu kitabı hatırlamak bile sergi gezmeyi özletti bana. 

Yorumlar

Popüler Yayınlar